TBEC-병선쌤

[Google Workspace] 계정 관련 조치 필요 메시지 출력시 / Account related action required 본문

Google for Education/GWFE 관리콘솔

[Google Workspace] 계정 관련 조치 필요 메시지 출력시 / Account related action required

병선쌤 2024. 8. 28. 14:25
반응형

Korean first, then English version follows...

 

 

Q>

구글클래스룸 관련하여 질문 드립니다.
학교계정으로 잘 사용하던 구글클래스룸이 위 영상과 같이 진입 자체에 문제가 생겼습니다😭 

(교사계정, 학생계정 모두 동일)

 

혹시 이 문제를 어떻게 해결하는지 아실까요...
구글클래스룸 이용하여 곧 수행평가를 진행할 예정이라 마음이 급하네요ㅠ

 


상황파악:

- PC에서는 클래스룸이 정상 작동하는 상황이며, iOS기기에서도 정상작동하는 상황

- 안드로이드 태블릿, 안드로이드 스마트폰에서만 Google Classroom 실행이 잘 안되는 상황

- '계정 관련 설정' 오류 메시지가 출력되는 상황

 


병선쌤의 추론:

- PC와 iOS에서는 정상작동한다.

- 앱 업데이트, 캐시 문제는 아니다.

- 안드로이드 기기에서만 문제가 발생한다

 

=> 관리콘솔의 안드로이드 관련 설정을 살펴보자!

 


진행:

- 해당학교 슈퍼관리자 계정 획득 후 설정 확인

- 병선쌤의 기기에 테스트

- 증상: 안드로이드에서 실행한 Google Classroom 앱의 계정 리스트에서 계정 프로필 아이콘이 출력되지 않음을 확인!

 


 

- 대처: 

관리콘솔 접속(슈퍼관리자 권한) -> 기기 -> 모바일 및 엔드포인트 -> 범용 설정 -> 데이터 액세스

-> Android 동기화

 

'Android 기기에 업무 데이터의 동기화를 허용합니다'를 체크 후 문제 해결.

 

 

해결!!!

 

 


Q>
I have a question about Google Classroom.
I was using Google Classroom well with my school account, but now I have a problem entering Google Classroom as shown in the video above😭. 
(Same for both teacher and student accounts)

Do you know how to solve this problem...
I'm in a hurry because I'm going to conduct a performance evaluation using Google Classroom soon... 

 

 


Situation:

- Classroom is working fine on PC and iOS devices.
- Google Classroom is not running well on Android tablets and Android smartphones.
- Situations where you get the ‘Account action required’ error message


Benson's reasoning:


- It works fine on PC and iOS.
- It's not an app update or cache issue.
- The problem only occurs on Android devices

=> Check the Android-specific settings in the Admin Console!


Procedure:

- Get a super administrator account for your school and check the settings.
- Test on Byungseon's device
- Symptom: The account profile icon is not displayed in the account list of the Google Classroom app on Android!


- Solution: 

Access Admin Console (Super Admin privileges) -> Devices -> Mobile & Endpoints -> Universal Settings -> Data Access
-> Android Sync

Check ‘Allow syncing of work data to Android devices’ and resolve the issue.

 
 
 
반응형
Comments